Thursday, July 3, 2008

Dibelakangku


Aku berjalan keseorangan...
kepenatan...
langkah yang longlai dan enggan...

beberapa kali aku menoleh....
terasa kematian bergantung diudara dibelakangku...

peluhku dingin....
mungkin kerna aku takut....
mungkin kerna aku tak mahu...
enggan berdepan dengan kematian....
enggan berdepan dengan kelukaan...

aku masih ingin...
berada dalam kalangan kalian...
bersama dengan kawan...

aku masih ingin melihat beban...
yang kita angkatkan...
dengan semua asa dan kuderat diberi tuhan...

bersama kamu....

tapi kamu itu kematian.....
kamu menolak persahabatan....
aku dihalau seperti anjing berkeliaran...
dan yang selama ini aku enggan...
enggan menyerah... enggan mengalah... enggan menuturkan kata sudah.....

kini....
kukatakan sudah....
kukatakan ku pernah...
kukatakan kau telah...

dan aku berjalan... berseorangan lagi....
menuju cahaya lebih dekat pada hati...
meninggalkan kau dibelakangku...

1 comment:

mie said...

belakangku...... huhU~